Klantretentie: zo behoud je meer klanten

Een klant behouden is veel goedkoper dan het werven van een nieuwe. Een goede klantretentie is daarom een belangrijke pijler onder het succes van veel bedrijven. Snel en kundig klantcontact speelt hierin een essentiële rol. Hoe sneller klanten immers antwoord krijgen op hun vragen, klachten en bezwaren, hoe groter de kans dat ze loyaal blijven aan je merk.



Byteleaders beschikt over veel kennis en expertise op het gebied van klantretentie. Wij bieden inzicht in de mening van klanten over jouw diensten en producten en bouwen en beheren externe klantenservice teams. Deze teams zijn 24/7 voor je bedrijf inzetbaar en dragen bij aan een beter klantbehoud en hogere klantloyaliteit.



klantretentie

Wat is klantretentie?

Klantretentie is de mate waarin je je bestaande klanten voor je bedrijf weet te behouden. Dit wordt vaak uitgedrukt in een retentiepercentage, dat ook wel bekend staat als de retentieratio. Je kunt dit percentage berekenen door het aantal nieuwe klanten gedurende een bepaalde periode af te zetten tegen het aantal klanten dat in dezelfde tijd bij je is vertrokken.


Het is vanzelfsprekend dat elk bedrijf zoveel mogelijk klanten wil behouden, maar klantretentie is ook op andere gebieden belangrijk. Zo leidt een hogere retentieratio doorgaans tot een hogere ROI en nemen loyale klanten meer en vaker producten af dan nieuwe klanten. Ook zullen deze tevreden klanten jouw merk aanbevelen bij anderen en hiermee bijdragen aan je leadgeneratie.

Hoe kan ik mijn klantretentie verhogen?

Het verhogen van je klantretentie is een eenvoudige manier om je ROI te vergroten en je bedrijf een stabiel omzetfundament te geven. Je kunt verschillende strategieën toepassen om je retentiepercentage te verbeteren, maar in essentie draaien de meeste strategieën om het optimaliseren van je klantcontact.


Hoe beter immers het contact met je bestaande klanten, hoe groter de kans dat ze tevreden en loyaal blijven. Snelle en kundige klantenservice is dan ook goud waard. Door je klanten direct adviezen over diensten en producten te geven, verlagen zowel het retourpercentage als de kans op afhakers. Een sterke en langdurige klantrelatie is simpelweg goed voor alle partijen

Voorbeelden van klantretentie via Byteleaders

Byteleaders is gespecialiseerd in klantretentie en neemt jou deze tijdrovende taak graag uit handen. Zo kun jij je zelf focussen op je core business, in de wetenschap dat je klanten tevreden zijn en hun vragen en opmerkingen snel en deskundig beantwoord worden. Onze medewerkers maken gebruik van effectieve methoden van klantcontact, die naast je retentieratio ook een hoge ROI bevorderen.


Er zijn tal van voorbeelden hoe Byteleaders je klantretentie kan verhogen. Zo kun je aan ons je live chat, e-mail klantcontact, telefonische klantenservice, ticketsysteem en het beheer van je social media kanalen uitbesteden. Op basis van de laatste tools en inzichten brengen wij via al deze kanalen de heersende klantopinie over je bedrijf in beeld, wat jou meer inzicht geeft in actuele klantwensen.

Je klantretentie verhogen met een duidelijke strategie

Bij Byteleaders kun je terecht voor klantretentie met een duidelijke achterliggende strategie. Je krijgt één vaste projectmanager toegewezen, die samen met jou een maatwerk klantcontactoplossing samenstelt. Onze Nederlandstalige medewerkers fungeren hierbij als extern klantenservice team, maar kunnen je bestaande team indien gewenst ook naadloos aanvullen.


Andere voordelen bij een samenwerking met Byteleaders zijn een helder inzicht in de kosten, een flexibele inzetbaarheid (24/7) van medewerkers en een probleemloze schaalbaarheid wanneer flexibiliteit gewenst is. Meer weten over alle mogelijkheden die wij bieden op het gebied van klantretentie? Stel je vraag via +31 (0)85 13 04 927 of mail ons op partner@byteleaders.nl.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Ralph neemt binnen één werkdag contact met je op

Een man die een grijze hoodie draagt ​​met de naam Ralph erop