⬤ Direct klantenservice advies
Byteleaders heeft als lid van branchevereniging Klantenservice Federatie op 16 december 2020 ingestemd met de zeven servicebeloften voor klantcontact.
“We zetten weer een mooie stap in de professionaliteit van de sector,” zegt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie. “De sector heeft zijn waarde absoluut bewezen in het bereikbaar houden van organisaties in deze tijden en zal dat blijven doen. Klantenservice heeft in de afgelopen jaren een prominentere plek gekregen in organisaties en in de klantervaring, versterkt door de digitale transformatie. We doen er nu een schepje bovenop met een hogere branchenorm in de vorm van de zeven servicebeloften van de KSF.”
De zeven servicebeloften zijn:
De reden van het opstellen van de servicebeloften is dat de KSF meer wil doen dan wat de wet voorschrijft in het belang van klanten en medewerkers. Daarmee geeft de KSF nog meer richting aan succesvol klantcontact en biedt ze een standaard. Te Gussinklo: “De meeste leden leven die beloften na en de andere zullen we ondersteunen om die naleving te bereiken.” Vanaf 1 januari 2021 gelden de zeven beloften voor de leden van de KSF. Tijdens de kennisdelingssessies zal er de komende tijd aandacht voor zijn.
Uitbesteden
Over Byteleaders