⬤ Direct klantenservice advies
Er bestaan tegenwoordig veel verschillende applicaties om je klantenservice in te beheren. In deze blog zullen we dieper ingaan op wat Zendesk is, de voordelen ervan en hoe het jouw klantenservice kan transformeren.
Het voorziet van een scala aan tools om klantinteracties te beheren via meerdere kanalen zoals e-mail, chat, telefoon en sociale media. Het biedt verschillende functies zoals ticketbeheer, zelfbedieningsopties, kennisbank, analyses en automatisering, waarmee organisaties hun ondersteuningsprocessen kunnen stroomlijnen en de klanttevredenheid kunnen verbeteren. Zendesk biedt ook integraties met andere populaire zakelijke tools zoals CRM, marketingautomatisering en
e-commerceplatforms. Het platform wordt gebruikt door bedrijven van alle groottes, van startups tot grote ondernemingen, in verschillende sectoren.
Met de module Zendesk Chat kun je een widget op je website installeren. Hiermee krijgen je websitebezoekers toegang live chat met jullie als organisatie. Ervaring leert dat dit niet alleen klantvriendelijk, maar ook conversieverhogend werkt. Met name voor webshops zijn de mogelijkheden enorm. Maar ook voor serviceorganisaties zorgt het laagdrempelige live chat contact voor betere klantrelaties.
Zendesk biedt geavanceerde analysemogelijkheden, waarmee bedrijven inzicht kunnen krijgen in de prestaties van hun klantenservice en hun processen kunnen verbeteren. Met Zendesk Explore kun je op maat gemaakte dashboards bouwen om de informatie uit je klantenservice te krijgen die relevant is voor jouw organisatie. Denk aan responsetijden, klanttevredenheid en benodigde tijd om klantcontact af te handelen.
Met Zendesk kunnen organisaties automatiseringen instellen om repetitieve taken te verminderen en de productiviteit te verhogen. Zo kun je klanten alvast een aantal helpcentrum artikelen laten terugsturen wanneer ze een e-mail versturen of overbodige berichten automatisch archiveren. Ook is het handig om tickets automatisch te routeren naar een bepaalde afdeling zodat direct de juiste collega er mee aan de slag kan.
In plaats van losse modules wordt Zendesk tegenwoordig als pakket verkocht (dit wordt ook wel de Suite genoemd). Hier is voor gekozen omdat de modules gecombineerd de meest krachtige klantcontactoplossing ontstaat.
Naam pakket | Voordelen | Maandelijkse kosten per klantadviseur |
---|---|---|
Team | • Support via e-mail, spraak, sms en live chat • Kennisbank • Eenvoudige automatiseringen • Standaard rapportage | €49 |
Growth | • Meerdere merken in 1 systeem • Geavanceerde automatiseringen • Service Level Agreements (SLA) • Support en content in meerdere talen | €79 |
Professional | • Rapportages op maat maken • AI-gedreven geautomatiseerde antwoorden • Zijgesprekken voor intern overleg • Sunshine Conversations (systeemintegraties) | €99 |
Enterprise | • Live dashboards • Uitgebreide teamrollen • Meer light agents (1000) • Meer API toegang | €150 |
Nu je weet wat Zendesk is, is het is aan te raden om de applicatie door een gespecialiseerd bedrijf te laten inregelen. Dit scheelt tijd en zo weet je zeker dat je het maximale uit het software pakket haalt. Byteleaders is Nederlands partner van Zendesk en daarmee gecertificeerd om implementaties en optimalisaties te doen. Bel of mail ons gerust voor vrijblijvend advies.
+31 20 261 86 50
zendesk@byteleaders.nl
About Ralph Heeneman
Ralph is oprichter en projectmanager van Byteleaders. Hij is gespecialiseerd in klantcontact oplossingen.
Vestiging Amsterdam |
+31 20 261 86 50
Uitbesteden
Over Byteleaders