Skip to main content
Blog

Trengo te duur geworden? Kijk naar alternatieven

By 5 juni 2024juni 7th, 2024No Comments

Vele Trengo klanten hebben recent een prijsverhoging van meer dan 150% te verduren gekregen.
In dit artikel bespreekt Byteleaders (implementatieconsultant) twee alternatieven waarmee je goedkoper én beter uit bent voor het managen van je klantcontact. Deze softwarepakketten bieden namelijk meer functionaliteiten.

(1) Zendesk (v.a. € 55 per maand)

Zendesk heeft voor het midden- en kleinbedrijf drie pakketten waarbij de kosten van Zendesk variëren tussen de 55 en 115 euro per agent per maand.

Het instappakket Zendesk Suite Team kost € 55 per agent per maand en is geschikt voor bedrijven die voor één merk klantenservice willen inregelen. Inbegrepen zit e-mail, live chat, telefonie, WhatsApp en social media afhandeling. Kant-en-klare rapportages, webshop integraties, standaardberichten en automatiseringen worden ook meegeleverd.

Het tweede pakket Zendesk Suite Growth kost € 89 per agent per maand en maakt het mogelijk voor meerdere merken in één systeem tickets te verwerken. Ook wordt het mogelijk om kosteloze light-agents toe te voegen waarmee andere collega’s binnen je organisatie mee kunnen kijken naar tickets en het plaatsen van interne opmerkingen. Ook krijg je een zelfhulpportaal, serviceniveauovereenkomsten, klanttevredenheid en meertalige functionaliteiten er bij.

Bij Zendesk Suite Professional betaal je € 115 per agent per maand. Hiermee krijg je zijgesprekken, op vaardigheid gebaseerde agent-routering, Slack en Microsoft Teams integratie er bij. Ook kun je op maat gemaakte rapportages maken – handig als je specifieke doelstellingen wilt meten. Tenslotte kun je je voor je klanten een community forum inrichten, waarmee klanten elkaar kunnen helpen.

Wil je Zendesk 14 dagen kosteloos uitproberen? 

Klik hier om Zendesk 14 dagen kosteloos uit te proberen.

Hulp nodig met het instellen van Zendesk?

Neem contact op met Byteleaders als Nederlandse Zendesk partner voor professionele Nederlandstalige support, die ook fysiek op jouw kantoor aanwezig kan zijn.

(2) eDesk (v.a. € 89 per maand)

Dit softwarepakket is specifiek ontwikkeld voor eCommerce bedrijven. eDesk onderscheid zich door zeer goede integraties met webshopsystemen zoals Shopify, Magento en WooCommerce te hebben waarmee ticketreacties automatisch ingevuld kunnen worden met orderinformatie en trackinginformatie.

Wat ook gaaf is, is dat eDesk een API koppeling heeft met meer dan 250 marketplaces. Hierdoor kun je in één systeem alle klantvragen en reviews van je marketplace accounts verwerken. Scheelt enorm veel tijd en maakt met de ingebouwde rapportages meten van klantenservice kwaliteit een eitje.

Ook heeft eDesk een krachtige AI functionaliteit waarmee op basis van geprogrammeerde kennis en eerder opgeloste tickets agents ondersteund kunnen worden of zelfs klanten geautomatiseerd antwoord kunnen krijgen. Ja, ook de waar-is-mijn-pakketje vragen!

Bij eDesk heb je keuze tussen twee kosten modellen: per agent of per ticketvolumeklasse.
Wanneer je kiest voor per agent kun je kiezen tussen twee pakketten: Growth en Professional.

eDesk Growth kost € 89 per agent per maand en kun je 5 webshops of marketplaces koppelen. Je kan 50 automatiseringen instellen en het meten van prestaties met dashboards.

eDesk Professional kost € 115 per agent per maand en kun je 10 webshops of marketplaces koppelen. Je kan onbeperkt automatiseringen instellen en krijg je toegang tot geavanceerde serviceniveauovereenkomsten en rapportages. Ook kun je klanttevredenheid gaan meten.

Dan het kostenmodel per ticketvolumeklasses. De klasses zijn:
– minder dan 1000 per maand (€ 179 per maand)
– tussen de 1000 en 2500 tickets per maand (€ 369 per maand)
– tussen de 2500 en 5000 tickets per maand (€ 639 per maand)
– tussen de 5000 en 10000 tickets per maand (€ 1189 per maand)
(bij meer tickets, neem contact met ons op voor de prijzen)

Het laatste kostenmodel is geschikt voor wat grote webshops die veel agents hebben.

Wil je eDesk 14 dagen kosteloos uitproberen? 

Neem dan contact op met ons op, dan wij regelen een trial account en indien gewenst een demo meeting.

Ralph Heeneman

Ralph is oprichter en projectmanager van Byteleaders. Hij is gespecialiseerd in klantcontact oplossingen.