7 activiteiten waar je tijd voor hebt na uitbesteden klantenservice

Ralph Heeneman • 19 mei 2020

1. Nieuwe productgroepen toevoegen


Laat de sluipende tunnelvisie van de dagelijkse zaken eens los en orienteer je met open vizier. Waar liggen de kansen voor mijn organisatie? Kijk eens naar nieuwe producten die op de markt zijn gekomen, of nog beter: ontwikkel ze zelf.


2. Mediteren op kantoor


Heh? Rinkelt de telefoon niet meer eindeloos? Is ‘ie stuk? Nee hoor, dat klopt! Wij nemen je telefoon op en helpen je klanten op dezelfde kwaliteit als je het zelf zou doen. Nu heb je eindelijk rust om te kunnen mediteren op kantoor. Of met je collega’s. Volgens onderzoekers van de Erasmus Universiteit stimuleert meditatie de creativiteit. „Het helpt om los te komen uit vastgeroeste denkpatronen.”


3. Houd je marketing tegen het licht


Roep je marketing bureau eens bij elkaar en kijk kritisch naar de kosten en baten. Kunnen we niet iets beter getarget te werk gaan? Wat is onze doelgroep eigenlijk? Verfijnen! Het beste is om iets out-of-the-box te lanceren. Dat hoeft niet eens bakken met geld te kosten, zolang je maar opvalt, zullen andere (gratis) media het ook oppakken.


4. Organiseer een bedrijfsuitje


Het is goed voor de teamgeest er af en toe eens uit te gaan met je collega’s. Ga met z’n allen karten, paintballen, roeien, verzin iets. Maak er een leuke dag van met afsluitend een borrel of een etentje. Benadruk als bedrijfsleider dat je dit doet omdat je trots bent dat je team zo goed gepresteerd heeft.


5. Feedback night!


Organiseer een bijeenkomst met je medewerkers waar je met een fijne sfeer over je organisatie kunt praten. Waar staan we? Waar willen we naartoe? Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Zorg dat alle afdelingen evenveel aan het woord komen zodat je een compleet beeld krijgt. Het lucht op!


6. Je IT vernieuwen


Hoe bedrijven met IT omgaan, is ontzettend wisselend. Startups hebben vaak het nieuwste van het nieuwste, maar wat grotere bedrijven draaien vaak nog op een draak van een computersysteem. Reken eens uit wat het kost om het te vervangen en de vele verspilde manuren en irritatie die je ermee weghaalt.


7. Lekker borrelen


Tja, de meeste mannen en vrouwen maak je toch wel het meest blij met een gezellige borrel. Praat eens over iets anders dan werk, hoe gaat met de mountainbike hobby van die collega? Zullen we eens samen er op uit gaan? Perfect moment om te integreren met die ene collega die je tof lijkt maar nooit echt gesproken hebt.

Fijn, zo lekker ontzorgt zijn. Bekijk hier wat wij allemaal voor jou kunnen betekenen.

Niet de meest serieuze blog post die ik ooit geschreven hebt, maar ach, er moet zeker ook gelachen worden!

Ralph Heeneman

About Ralph Heeneman

Ralph is oprichter en projectmanager van Byteleaders. Hij is gespecialiseerd in klantcontact oplossingen.

Vestiging Amsterdam | +31 20 261 86 50

door Ralph Heeneman 31 augustus 2025
Ontdek de voordelen van een facilitair contactcenter. Bespaar kosten, bied 24/7 bereikbaarheid en verhoog klanttevredenheid met professionele support.
door Ralph Heeneman 17 augustus 2025
Ontdek het verschil tussen helpdesk en servicedesk. Maak jouw MKB-organisatie efficiënter, klantgerichter en schaalbaar met professionele servicedesk support.
door Ralph Heeneman 15 augustus 2025
Wij nodigen je van harte uit donderdag 11 september 2025 voor een smakelijk én inspirerend relatie-evenement.
Bekijk meer