⬤ Direct klantenservice advies
Kies je ervoor om live te chatten via een website, dan weet je soms niet of je met een computer communiceert of met een mens van vlees en bloed. Maar hoe lekker is het om direct de juiste persoon te pakken te krijgen, namelijk jouw klantenservicemedewerker die weet hoe de (potentiële) klant het beste geholpen kan worden. Geen computers, bots of andere geautomatiseerde berichten, maar direct de hulp waar behoefte aan is. Het betekent voor een bedrijf de perfecte uitbreiding op de al bestaande klantenservice. Hierbij is vooral de snelheid van live chat een groot voordeel voor de klant en dus ook voor jou. In deze blog lees je wat live chat is en wat de andere voordelen zijn.
Live chat in een notendop:
● Flexibel
● Bereikbaar
● Effectief
● Betrokken
● Snel
● Kostenefficiënt
Live chat is real-time klantenservice waarmee je als bedrijf via instant messaging met websitebezoekers of klanten kan communiceren. Meestal gaat dit via een chat widget op de website of mobiele app. Klanten komen zo direct in contact met de customer service. Live chat wint aanzienlijk aan populariteit. Het is laagdrempelig, snel en efficiënt. De voordelen zijn er voor zowel de gebruiker als de ondernemer. Vandaar dat het een steeds vaker gebruikt instrument is binnen de klantenservice van een bedrijf.
Stroomlijn je communicatie met live chat! Jouw agenten kunnen problemen snel en efficiënt oplossen. Het is waardevol voor tijdgevoelige vragen en kostenefficiënt voor de afdeling. Medewerkers kunnen dankzij live chat meerdere gesprekken tegelijk afhandelen. Bij telefonische customer service is dat niet mogelijk. Het inschakelen van extra personeel is hierdoor minder nodig. Is het kennisniveau van de klantenservice goed op peil, dan krijgt de klant (in wording) direct het gewenste antwoord via de chat. Snellere probleemoplossing helpt de klanttevredenheid omhoog en door direct advies vermindert de eventuele aarzeling bij een aankoop. Een stijging in verkoop, vertrouwen en conversie; wat wil je nog meer.
Live chat ondersteuning onderscheidt ondernemers van concurrenten, die mogelijk alleen traditionele kanalen voor klantenondersteuning aanbieden. Telefonie en e-mail kan je nog steeds aanbieden, maar met live chat maak jij je klantenservice pakket compleet. En laten we vooral de mogelijkheid van Whatsapp klantenservice hier niet vergeten. Whatsapp is laagdrempelig, altijd dichtbij en biedt de mogelijkheid voor klantcontact met een nóg bredere doelgroep.
Het gebruik van live chat verbreedt en verbetert de customer service van een bedrijf. Je biedt klanten of prospects een laagdrempelige manier om in contact te komen. Is een klant langer dan 20 seconden (korter of langer kan ook, helemaal naar wens) op een pagina bezig, dan kan de widget automatisch en proactief hulp bieden. Maar zeker bij probleemoplossing is live chat voor bedrijven een flexibele optie. Links, bronnen en schermafbeeldingen kunnen direct tijdens de chat gedeeld worden met de klant. Een persoonlijke en interactieve manier om met klanten om te gaan kan leiden tot meer betrokkenheid, meer tevredenheid en betere conversie.
Zolang er een internetverbinding is, kan de klant je via live chat bereiken op jouw platform. Bereikbaarheid is hier het keyword, want live chat maakt het makkelijk om bijvoorbeeld ook in het weekend snel antwoord te kunnen geven op klantvragen. Byteleaders helpt je graag bij advies over de implementatie van live chat. Ook kunnen onze professionele medewerkers helpen om jouw live chat te bemensen en zo de algehele klantervaring te verbeteren.
About Ralph Heeneman
Ralph is oprichter en projectmanager van Byteleaders. Hij is gespecialiseerd in klantcontact oplossingen.
Vestiging Amsterdam |
+31 20 261 86 50
Uitbesteden
Over Byteleaders