Kosten eigen klantenservice team

Wanneer je een eigen (inhouse) klantenservice inricht heb je te maken met kantoorkosten, verzekeringen en managementkosten. De administratie van salaris en uren moet ook gedaan worden. Denk ook aan de sociale lasten van klantenservice personeel. Bijvoorbeeld wanneer zij overuren maken, ’s avonds en in het weekend werken. Bij sommige CAO’s moet je dan 200% salaris betalen.

Besparen met klantenservice uitbesteden

Het fijne van uitbesteden bij ons is dat je een vast uurtarief van € 25 betaalt. Dit is overzichtelijk en in veel gevallen bespaart dit ook enorm. Reken ook mee dat je geen tijd meer kwijt bent aan het beheren en opleiden van je klantenservice medewerkers. Loonkosten van een manager die gemiddeld 45 euro per uur kost, heb je er al snel uit wanneer je kiest voor uitbesteden.

Kies de juiste software

Belangrijk is het kiezen van juiste software voor het afhandelen van klantcontact. Denk aan een goed CRM-systeem, zoals Zendesk. Hierin kunnen klantenservice medewerkers aantekeningen maken over afspraken die met een klant gemaakt zijn. Medewerkers kunnen elkaar hierdoor goed afwisselen, doordat ze precies waar een vorig gesprek over is gegaan. Dat zorgt ervoor dat je klantenservice meteen in kunnen spelen op de behoefte van een klant en deze sneller op weg kunnen helpen. Zo voorkom je irritaties bij klanten en creëer je meteen efficiënt klantcontact.

Kwaliteit zorgt voor minder kosten

Je kan er voor kiezen om voor de goedkoopste partij te gaan die je klantenservice verzorgt. Zij zullen zeker zo efficiënt mogelijk werken, maar je klanten kunnen daar de dupe van zijn. Denk aan lange wachttijden, afwimpelen van klanten, slechte reacties etcetera. Je klanten zullen een tweede keer bellen en dat is kassa voor de contactcenters die per gesprek rekenen. Bij ons speelt dit principaal-agentprobleem niet. Wij rekenen immers per manuur en streven daardoor altijd naar zo’n hoog mogelijke kwaliteit. Wanneer je klant onnodig vaak belt, kost dit immers ons meer mankracht.