Snelle en goede productadviezen

Goede klantenservice is goud waard. Letterlijk. Wanneer je klanten direct productadviezen kunnen vragen, is de kans op een afhaker vele malen kleiner. Denk aan live chat, waarbij klanten op een webshop direct aan een medewerker productadvies kunnen vragen. Zonder die chat had een klant moeten bellen of e-mailen, wat een veel hogere drempel is. Wanneer je concurrent dit wel heeft, sta je een punt achter.

Retourpercentage verlagen

Grote kostenpost van webwinkels zijn de retouren. Wanneer klanten goed geadviseerd zijn, vòòrdat zij een aankoop doen, is de kans op retourneren vele malen kleiner. Je klantenservice speelt hier een belangrijke rol in. Houd je sales funnel tegen het licht. Niet alleen aftersales is een reden om te bellen, maar ook onderdeel van het beslissingstraject bij een aankoop.

Verkrijg klantinzicht

Wanneer je in goed contact staat met je klanten, vang je op wat zij van je producten vinden. Hebben zij bijvoorbeeld behoefte aan een bepaalde maat schoenen? Of een andere kleur? Byteleaders bied altijd bidirectionale klantenservice. Dit betekent dat wij proactief aan jou rapporteren wat de (vernieuwde) wensen van jouw klanten zijn.

Live chat is een top tool

Je ziet steeds vaker chat vensters bij webshops. Dit is een hele efficiënte tool om conversie te verhogen. Deze krachtige tool biedt je website bezoekers de mogelijkheid laagdrempelig productadviezen te vragen. Direct contact met jouw bezoekers onderhouden verhoogt je conversie gemiddeld met 8 tot 20%!